CORE - STREČINK

Core trénink se stal v posledních letech jedním z nejužívanějších tréninků kondičních sportovců. Využívá se zejména jako varianta tréninku břicha.

Core (v překladu jádro) označuje svaly trupu v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí. Svaly středu těla se zapojují do každého pohybu, jsou zodpovědné za stabilizaci trupu při pohybu, udržují polohu a rovnováhu.

Ve středu těla jsou iniciovány všechny pohyby a nachází se zde těžiště těla. Pevný střed těla je potřebný pro zvládnutí nejen pohybů dynamických, ale i statických. Pevný střed těla podporuje silové schopnosti organismu. U Core tréninku se většinou využívají statická cvičení, která jsou prováděna ve výdrži od 15–60 s. Tyto cvičení vedou k zapojení hluboko uložených stabilizačních svalů. Vhodnými pomůckami jsou balanční podložky, gymnastické míče, bosu, TRX a overbally.

Core trénink je vhodný pro všechny věkové kategorie i výkonnosti. Toto cvičení je vhodné i jako po-rehabilitační. Při správném cvičení dochází k odstraňování různých svalových disbalancí, k odstranění bolesti zad, k obnovení správného držení těla, zvýšení kondice a pohyblivosti. Primárním cílem Core tréninku je zpevnění středu těla. Při tomto sportovním tréninku dochází k posilování hlubokého svalového systému, tedy svalů, které při běžném posilování do činnosti nezapojíte. Core trénink také pomáhá preventivně předcházet zraněním při sportovním výkonu, bolestem v zádech, zlepšuje držení těla a posiluje svaly pánevního dna.

Strečink, nepostradatelná součást sportovního výkonu a tréninku. Strečink pochází z anglického slova „stretch“ a znamená roztažení, napětí, napínání, natažení, rozpínání. Strečink je účinnou metodou, která přirozeně a šetrně připraví svaly i oběhový a dýchací aparát na zvýšenou zátěž nebo na běžné fungování lidského těla nebo jako účinná regenerace po sportovním výkonu.

Strečink zvyšuje výkonnost, udržuje pružnost svalů a šlach, předchází svalové nerovnováze ,vede ke správnému držení těla, správnému dýchání a účelnému i šetrnému pohybu zároveň. Zlepšuje kloubní pohyblivost a ohebnost celého těla. Snižuje tělesné napětí a uvolňuje celé tělo a působí preventivně proti svalovým a kloubním úrazům, především snižuje riziko tzv. tupých poranění – natrhnutí svalů, šlach a svalových úponů.

Tuto lekci je možné si obědnat u Mgr. Petry Kadlecové Dočekalové formou privátního tréninku ve Vámi stanovený čas. Do stabilního rozvrhu bude opět zařazena dle aktuálního zájmu.

core
core
core

Rozsáhlé fotogalerie ze sportovních akcí naleznete na naší facebookové stránce, fotografie z let 2006 - 2010 pak v archívu.